Sunday, November 18, 2018

BBM 3410/18 : SHOOTING

Hai. Assalammulaikum dan salam sejahtera semua. Aku nak berkongsi sikit tentang aktiviti yang aku dah lakukan dalam minggu ini.

Semestinya perkara yang aku kejarkan ialah menyiapkan tugasan Prof yang sangat aku dan rakan sekelas kasihi.

Aku dan rakan aku pun berbincang untuk menyediakan satu hari yang sesuai untuk melakukan penggambaran One Shot Two Layer.

Kumpulan aku memilih lagu Bobo Di Mana yang dipopularkan oleh Dato' Aliff Syukri, Sajat, dan Lucintaluna. Bukan kami nak mempromosikan 'sesuatu'. Tetapi kami ada idea yang ingin digabungkan dalam lagu ini.

Lantas, kami memilih hari Khamis sebagai hari yang dipersetujui oleh semua orang. Kami memilih lokasi yang sesuai untuk penggambaran.

Di samping itu, kami perlu mengambil kira kebajikan Hussain yang merupakan pelajar kelainan upaya. Itu semua tak menjadi masalah kerana anggota kumpulan kami ada yang mempunyai kenderaan. Lalu, kami pun bersiap sedia untuk menjalankan tugasan yang dah diamanahkan.

Bawah ni aku kongsi sikit suasana ketika penggambaran video dilakukan.


Sesi percubaan.


Sesi menyemak kesalahan.


Muka dah lega.


Mendengar aturan penggambaran.


Sesi mendengar taklimat.


Barisan artis Tadaa Production.

Setakat disini dulu yang aku boleh kongsikan. Kalau nak tengok persembahan kami, boleh cari di Youtube ya. Cari je Tadaa Production.

Okay, jangan jemu baca blog aku. Jumpa lagi. Bye semua.......


Salam sayang,
Shuhada Azhar.

No comments:

Post a Comment

BBM3410/18 : KALENDAR 2019

Assalammualaikum dan salam sejahtera. Hari ini aku nak kongsikan hasil daripada aku belajar membuat kalendar menggunakan Adobe Photoshop. Al...