Wednesday, December 5, 2018

BBM3410/18: PAPAN CERITA

Assalammualaikum dan salam sejahtera. Pada hari ini aku akan bercerita sedikit mengenai tugasan Papan Cerita.

Okay, untuk tugasan ini, aku pun kurang jelas sebenarnya. Apa yang aku faham, kami telah diberikan satu tugasan berkaitan papan cerita.

Alkisahnya, Prof aku ada bagi 5 helai A4 untuk satu kumpulan. Jadi, setiap kumpulan perlu penuhkan depan dan belakang kertas A4 itu. Setiap kumpulan perlu memilih sejenis produk atau barangan. Antaranya seperti beg tangan, pakaian, kasut, produk penjagaan kulit dan lain-lain lagi.

Seterusnya, setiap ahli perlu menjalankan tugasan masing-masing bagi setiap muka surat tersebut. Dalam hal ini, aku dan ahli kumpulan yang lain membahagikan kerja dalam kumpulan kami. Setiap orang perlu memaklumkan kepada ahli kumpulan yang lain mengenai apa yang telah dilakukan di dalam bahagian mereka.

Papan cerita itu akan dijadikan sebagai e-majalah. Jadi, disini, kami perlu membuat muka hadapan, pendahuluan, ruang sidang pengarang, paparan setiap jenis produk dan kebaikannya. Oleh itu, kami dapat menyiapkan kerja dalam masa yang singkat.

Perkara yang perlu ada dalam papan cerita (e-majalah) :

1. Muka hadapan :
- Gambar produk
- Nama majalah
-Tajuk utama

2. Muka kedua :
- Sidang pengarang

3. Muka ketiga :
- Jenis produk dan kelebihannya



Salam sayang
Shuhada Azhar.

No comments:

Post a Comment

BBM3410/18 : KALENDAR 2019

Assalammualaikum dan salam sejahtera. Hari ini aku nak kongsikan hasil daripada aku belajar membuat kalendar menggunakan Adobe Photoshop. Al...