Saturday, October 20, 2018

BBM 3410/18 : JUMPA ADIK KAMI

Assalammualaikum dan salam sejahtera semua. Hari ini aku nak kongsi sikit tentang aktiviti aku yang kebosanan di kolej. Kebiasaannya aku akan balik kampung setiap hujung minggu sebab kampung aku dekat je. 2 jam je perjalanan dah sampai. Tapi, disebabkan aku dah amalkan tiap minggu balik kampung dari sem 2 dahulu, sekarang ni aku rasa sudah tiba masanya aku cuba buat benda lain.

Bermula minggu ni aku dah mula buat kerja sambilan di kafe kolej aku. Aku mula bekerja hari Jumaat lalu. Jadi, waktu bekerja aku mengikut kesesuaian dan fleksibiliti aku. Jadi, disebabkan hari Jumaat sememangnya aku tiada kelas, aku masuk kerja pada waktu pagi dan berakhir pada waktu petang. Cerita bermula apabila tengah hari tersebut aku tengah syok bekerja tiba-tiba aplikasi Whatsapps aku berbunyi. Tertera nama 'Sahabatku Dina' yang memulakan perbualan.

"petang nanti free tak?" - Sahabatku Dina

"free je... kenapa???" - Aku

"jom g Shah Alam nak" - Sahabatku Dina

"ehh....boleh sangat... lawat adik ko ke?" - Aku

"okay. Jumpa petang nanti. Aku jemput ko."- Sahabatku Dina"

"Okay dear... Jumpa nanti." - Aku

Tapi, masalahnya sekarang, kata nak jumpa petang akhirnya lepas Isyak juga baru berjumpa kawan aku tu. Fuhhhh.... Macam-macam aku boleh buat sambil-sambil nak menunggu dia.

Setelah tibanya dia di UPM, aku diberi mandat untuk memandu. Gelabah sekejap aku sebab aku tak biasa memandu malam-malam di sini. Nak taknak, aku bawak jela...

Bila dah sampai Shah Alam, terus cari tempat lepak lalu kami makan lewat malam bersama adik-adik kami.

Inilah buktinya...


Kata nak diet tapi.........

Ini adik aku. Jangan fikir lain.

Sebelah sana tu adik beradik juga.

Okay. Cukuplah setakat sini dulu ya. Nanti aku kongsi cerita lain pula. Selamat berjumpa lagi. 

Salam sayang
Shuhada Azhar.

No comments:

Post a Comment

BBM3410/18 : KALENDAR 2019

Assalammualaikum dan salam sejahtera. Hari ini aku nak kongsikan hasil daripada aku belajar membuat kalendar menggunakan Adobe Photoshop. Al...