Saturday, October 20, 2018

BBM3410/18 : SIMPULAN BAHASA & GAMBARNYA

Assalammulaikum semua. Harini aku nak bercerita mengenai tugasan aku. Tugasan kelas Multimedia haritu.

Kisah dia, setiap kumpulan perlu memilih 10 simpulan bahasa dan tidak boleh sama langsung dengan kumpulan lain. Jadi, setelah selesai membuat pemilihan, kami pun bertempiaran lari mencari tempat untuk mendapatkan gambar yang sama dengan simpulan bahasa tu. Apa yang penting, gambar tu mesti memaksudkan makna simpulan bahasa tu. Maknanya, kami kena dapatkan gambar yang kalau kita tengok je, kita dapat agak dah apa maknanya. Okay, proses memilih gambar dan pelakonnya pun penting dalam tugasan kali ini.

Jom kita sama tengok gambar yang berjaya kami dapatkan. Tapi, cuba korang teka sama-sama tau. Nanti boleh komen kalau korang tahu jawapannya.

Gambar 1 :

Gambar 2 :

Gambar 3 :

Gambar 4 :

 Gambar 5 :

Di atas tadi aku ada cakap 10 gambar kan? Tapi, aku taknak la kongsi semua sekali. Belum rasmi lagi gambar tu. Siapa nak tengok, kita jumpa di kiriman blog yang lain pula ya...

Okay.. Setakat sini dulu aku berkongsi. Nanti jumpa lagi di kiriman yang lain ya. 

Salam sayang
Shuhada Azhar.

No comments:

Post a Comment

BBM3410/18 : KALENDAR 2019

Assalammualaikum dan salam sejahtera. Hari ini aku nak kongsikan hasil daripada aku belajar membuat kalendar menggunakan Adobe Photoshop. Al...