Saturday, October 20, 2018

BBN 3410/18 : BUANG STRESS

Assalammulaikum dan salam sejahtera semua sahabat sekalian. Nukilan aku pada hari ini ialah mengenai stress/tekanan. Walaupun semester akhir tak banyak kelas, tapi rasa stress tu tetap ada. Stress dengan pelbagai masalah dan aku kena uruskan sendiri rasa stress ni. Sekarang, aku bukan nak cerita tentang tips-tips menghilangkan stress. Cuma aku nak cerita tentang apa yang aku dah lakukan minggu ni untuk hilangkan stress tu. Dalam kesibukan dan kegawatan pelajar tahun akhir menyiapkan PITA, aku juga termasuk dalam golongan tersebut. Hahaha...

Lantas, aku dengan 2 orang sahabatku mengambil keputusan untuk melepaskan tekanan dalam 'mall'. Kisahnya, kami memilih hari yang tiada kelas dan kami sepakat untuk mencuci mata sambil menjamu selera di sana. Kawan aku teringin nak makan Oden yang dijual di Family Mart.

Tetapi, aku ada rasa bingung sikit. Aku tak tahu Oden tu apa dan macam mana bentuknya. Tapi, bila sampai kat Family Mart tu... Jengg jengg jenggg.. Laaaa.... Oden tu bahan-bahan dia macam yong taufu je. Siapa yang taktahu yong taufu tu bolehlah tanya pakcik Google. Kuah dia pulak kuah tomyam. Aku rasa biasa-biasa je. Maka, bertemulah seorang Shuhada dengan Oden.

Terlepaslah stress aku bila bertemu makanan. Terima kasih buat sahabat aku yang belanja. Bawah ni aku kongsi sikit gambar-gambarnya.

Aiskrim MacDonalds je yang mampu.

Sebelum makan.

Saya!!


Inilah Oden!!

Okaylah. Sekian dulu dari aku. Nanti tengok kiriman blog yang lain pulak ya.

Nota kaki : Walaupun oden tengah popular di Familymart, masakan kampung juga yang mampu menawan hatiku.
Salam sayang dari
Shuhada Azhar.

No comments:

Post a Comment

BBM3410/18 : KALENDAR 2019

Assalammualaikum dan salam sejahtera. Hari ini aku nak kongsikan hasil daripada aku belajar membuat kalendar menggunakan Adobe Photoshop. Al...