Saturday, October 27, 2018

BBM3410/18 : AKU SIBUKLAH


 Assalammualaikum dan salam sejahtera semua. Apa khabar geng? Aku nak kongsi sikit cerita tugasan minggu 7. Fuhh... bukan main tugasan dia. Cerita dia macam ni, tugasan pertama, aku serta ahli kumpulan kena buat video one shot. Kalau korang taktahu apa benda maknanya video one shot tu, silakan tanya Google. Aku malas nak cerita panjang sebab aku pun baru belajar benda ni. Tugasan kedua, disebabkan minggu seterusnya adalah cuti, semua pelajar kena dapatkan 10 gambar ketika di kampung atau kalau sesiapa tak balik tu, tak kisahlah hangpa nak ambil gambar kat mana pun. Syaratnya, gambar mestilah diambil sendiri dan mengaplikasikan cara-cara atau jenis-jenis shot yang kami pernah belajar dahulu.

Okay, sambung cerita tugasan video tadi. Disebabkan minggu depan merupakan minggu cuti pertengahan sem selama seminggu, aku dan geng aku memutuskan untuk menyiapkan tugasan video one shot tu sebelum cuti. Maka, bermulalah kerjasama kami sebagai satu kumpulan yang 'BERSATU TEGUH BERCERAI ROBOH'.

Cehhh... Nampak semangat betul kan???

Kumpulan aku sebulat suara bersetuju untuk memilih rumah tradisional Muzium UPM sebagai lokasi penggambaran video kami. Kami pilih hari dan waktuyang sesuai untuk semua ahli kumpulan datang dan membuat penggambaran video bersama-sama.

Nah aku bagi tengok gambar sepanjang kejadian. Hahahaa... Jangan marah.......


1. Setelah penat berlakon.


2. Semua ahli kumpulan. Lengkap 5 lelaki 5 perempuan.


3. Hussain mendapatkan arahan.


4. Butang baju aku mana Pah??


5. Dee nampak keibuan sangat.


6. Para gadis.


7. Acah-acah berbincang.


8. Dengar taklimat dulu.

Alhamdulillah. Selesai juga video one shot kami kali ini. Terima kasih kerana membaca post aku kali ini. Jumpa lagi yaaa...

Pesanan mesra : Korang boleh tengok video one shot kami di saluran Youtube : https://www.youtube.com/watch?v=RDw0tF-9Pec


Salam sayang,
Shuhada Azhar.

No comments:

Post a Comment

BBM3410/18 : KALENDAR 2019

Assalammualaikum dan salam sejahtera. Hari ini aku nak kongsikan hasil daripada aku belajar membuat kalendar menggunakan Adobe Photoshop. Al...