Wednesday, October 10, 2018

BBM3410/18 : AKU, SAHABAT DAN KECANTIKAN 2

Assalammualaikum dan salam sejahtera semua. Bertemu lagi kita pada kali ini. Okay, aku nak cerita tentang sahabat-sahabat aku sebelum aku sentuh tentang kecantikan.

Aku bertemu 6 orang kawan yang boleh dikatakan sekepala. Mula-mula 4 je, yang lagi 2 tu terlambat sikit kenalnya. Jadi, sekarang semua sekali jadi bertujuh termasuk aku.

6 orang dari BLM, 1 orang dari Pengkhususan Bahasa Arab.

Ini dia semua sayang-sayangku. Dari mereka inilah aku belajar sikit-sikit tentang kecantikan. Jadi, kuranglah sedikit muka 'sememeh' aku dulu. Mereka ini suka sangat berhias. Sehinggakan aku boleh ditransformasikannya. Asalnya aku tak pandai melawa tetapi setakat nak tepek-tepek krim, bedak dan sebagainya tu bolehlah.

Okay, aku sebut satu persatu nama sahabatku di sini, Dari kiri Fatin, Fatihah, aku, Etot, Wardah, Angah, dan Fezlyanna. Fatin seorang pendiam, tapi kalau keluar butir bicara dia, habis semua terdiam. Fatihah pula jenis pendiam sikit, cek mek Kelate la katakan dan agak tinggi. Dia atlet sukan sofbol. Aku? Tak perlu ceritalah. Etot pula, mulut dia agak pedas tapi sifat kelakar tu ada. Satu lagi, bila keluar loghat Pahang dia, mengekek aku ketawa. Wardah pula, seorang pelajar bahasa Arab. Memang susah nak jumpa dia di fakuklti. Sudah tentulah sebab berlainan kursus. Angah, seorang atlet UPM. Sibuk memanjang dia ni. Kalau bab makan pagi sebelum kelas memang kami berdua la yang rajin. Satu lagi, kami suka menonton cerita seram. Akhir sekali Fezlyanna. Dia ni orang Sabah. Memang dia paling pekat bercakap Sabah. Jenis yang tegas dengan keputusan sendiri. Kadang-kadang aku boleh geleng kepala je.

Dalam hal kecantikan, Etot dan Fatin memang suka mengubah suai rupa aku. Selain itu, mereka berperanan sebagai penentu fesyen aku. Fatin salah seorang yang suka menconteng muka aku. Nak tengok hasil seni Fatin pada muka aku?


Ada bawah ni.

Hasil 1 - Solekan Wajah

Hasil 2 - Solekan Wajah

Hasil 3 - Gaya Tudung

Sebenarnya banyak lagi hasilnya. Tapi, tak ingat dah mana gambarnya kusimpan. Nanti kalau terjumpa, aku kemas kini balik. Assalammualaikum dan selamat berjumpa lagi semua. Jumpa di penulisan seterusnya ya...

Salam sayang dari
Shuhada Azhar.


No comments:

Post a Comment

BBM3410/18 : KALENDAR 2019

Assalammualaikum dan salam sejahtera. Hari ini aku nak kongsikan hasil daripada aku belajar membuat kalendar menggunakan Adobe Photoshop. Al...