Saturday, November 10, 2018

BBM 3410/18 : MINAT

Assalammualaikum dan salam sejahtera. Hari ini aku nak berkongsi sikit tentang minat.

Memang setiap orang mempunyai minat. Minat setiap orang juga berbeza. Begitu juga dengan aku. Dulu memang aku jenis yang tak hiraukan penampilan. Tapi sekarang, perkara yang aku tak suka tu lah yang menjadi kesukaan aku.

Aku bukanlah seorang yang obses dengan make up. Tapi, kalau ada masa aku akan cuba jugalah conteng-conteng muka aku ni. Kawan yang rajin melayan kerenah aku ni biasanya Fatin lah...(tersengihlah dia sebab nama dia kena tulis kat sini).

Kadang tu, bila stress atau serabut dengan macam-macam hal memang itulah kerja kami berdua. Fatin jadi tukang solek. Aku jadi tukang tadah muka @ model (modellah sangat).

Jadi, kami akan berkongsi alat solek. Seterusnya, kami mula merancang solekan macam mana yang kami nak buat. Lagipun, kami bukanlah pandai sangat bab-bab solek-menyolek ni. Tapi, kami boleh dikira sebagai amatur yang dah boleh untuk solek mengikut cara-cara tertentu.

Nak tengok hasilnya??


Sebab ambil gambar tengah-tengah malam, solekan tu tak berapa nampak.

Sebenarnya, banyak lagi gambar dalam galeri aku tu. Tapi, banyak yang tak menjadi sebab mata pun dah mengantuk sangatkan.... Tengah malam main solek-solek, memang taklah nak keluar berjalan-jalan. Lepas siap ambil gambar bagai, cuci muka lalu tidur. 

Aku tak jadikan ini sebagai kebiasaan. Sebab kalau asyik bersolek je muka tu tak elok juga. 

Pesanan : Pastikan muka dijaga sebaiknya agar kekal awet muda. Elakkan mengenakan solekan 24 jam kerana muka juga perlukan pengudaraan yang baik. Perlu dijaga kebersihannya.


Sekian dulu coretan aku disini. Moga korang tak jemu baca blog aku ni. Tengah belajar kemahiran berceritalah katakan. Jadi, moga bertemu lagi. Assalammualaikum semua...

Salam sayang,
Shuhada Azhar.

No comments:

Post a Comment

BBM3410/18 : KALENDAR 2019

Assalammualaikum dan salam sejahtera. Hari ini aku nak kongsikan hasil daripada aku belajar membuat kalendar menggunakan Adobe Photoshop. Al...