Saturday, November 10, 2018

BBM 3410/18 REZEKI TERPIJAK

Assalammualaikum dan salam sejahtera semua pembaca. Aku gembira sangat minggu ni. Rasanya macam rezeki melimpah ruah pula. Jadi aku nak ceritakan sedikit apa yang terjadi sepanjang minggu ini.

Pada hari Jumaat yang lalu aku perlu menghadiri perjumpaan dengan semua kumpulan jualan bunga konvokesyen. Alhamdulillah setiap orang menerima gaji mengikut jam yang mereka kerjakan. Syukur.

Nak tahu aku dapat berapa???

RAHSIAAAAA!!!!!!!!

Pada masa yang sama turut diadakan sesi-sesi makan. Memang makanan dia terbaik sangatlah. Bihun goreng ada, roti jala ada, cucur ada, cekodok pisang ada dan macam-macam lagilah.

Seterusnyaaaaa.......

Disebabkan jualan bunga konvokesyen pada tahun ini melebihi target, kami semua dapat kejutan tambahan. Nak tahu hasil jualan kasar berapa????

RM 74k!!!!!!!

Aku yang jadi tukang gubah ni pun terkejut. Memang tak sangka langsung apa yang kami berjaya buat tu.

Ini aku nak kongsi sikit gambar sekitar majlis.


Geng rempit dalam hujan.


Bersama kakak-kakak staf.


Selepas dapat cabutan bertuah dan sijil.


Okay, sambung cerita. Semua yang hadir dapat memenangi cabutan bertuah. Memang rasa bertuah sangatlah weh. Datang untuk makan percuma. Lepastu, dapat gaji. Lepastu dapat cabutan bertuah.

Nak tahu tak apa yang aku dapat????

Jenggg jenggg jenggggg........


Tadaaa!!! Aku dapat toaster @ pembakar roti.

Boleh aku guna kat kedai aku untuk buat roti bakar. Dapat tambah duit lagi.

Alhamdulillah. Hadiah yang aku dapat memberi manfaat untuk aku.

Cukuplah setakat sini celoteh aku harini. Semoga bertemu lagi di lain waktu. InshaAllah. jangan jemu dengan blog aku ya.

Salam sayang,
Shuhada Azhar.


No comments:

Post a Comment

BBM3410/18 : KALENDAR 2019

Assalammualaikum dan salam sejahtera. Hari ini aku nak kongsikan hasil daripada aku belajar membuat kalendar menggunakan Adobe Photoshop. Al...