Thursday, November 15, 2018

BBM3410/18 : MINGGU 10 DI UPM

Assalammualaikum dan salam sejahtera semua. Bertemu lagi kita di kiriman blog aku minggu ini.
.
.
Hari ini aku nak bercerita sedikit mengenai kelas multimedia aku. Kelas yang memang di luar bidang kami sebagai pelajar bahasa. Tapi, sangat-sangat menghiburkan.
.
.
Minggu ini, kami mendapat tugasan baharu iaitu membuat video 'One Shot Two Layer'. Aku ingatkan video 'One Shot' sebelum ni dah habis dah.... Rupanya ada ber'layer-layer' (mana ada bahasa Melayu macam ni tau) lagi video 'one shot' ni.
.
.
Selepas dapat tugasan tu, kami diberikan pula tugasan di dalam kelas. Apa yang kami perlu faham ialah konsep redha. Hahahaha. Tapi, aku boleh je layan kelas Prof ni. Masa tengah sibuk menjawab soalan yang diberikan, Prof cek siapa yang tak bawa buku Boom! sorang-sorang. Kalut masing-masing bila dengar ugutan Prof. Boleh dikatakan separuh daripada kelas tu lari mendapatkan buku Boom! yang mereka tinggalkan di bilik. Yang tersalah bawa buku pun ada.
.
.
Aku teringatkan kata-kata Prof, "kamu beli buku mahal-mahal buat apa kalau tak bawak?".
.
.Betullah apa yang Prof cakap tu. Buku mahal tapi tak bawa pun rugi juga.
.
.
Kami dikehendaki menghantar tugasan yang diberikan pada hari itu sebelum kelas berakhir.
.
.
Okay. Boleh tarik nafas lega bila tugasan tak perlu dibawa pulang ke bilik. Ayuh fokuskan kepada video 'One Shot Two Layer'.

Ini buku azimat. Siapa tak bawa boleh patah bilik tak kira penat.

Okay. Setakat di sini dahulu celoteh aku. Jumpa lagi di lain waktu.

Salam sayang,
Shuhada Azhar.

No comments:

Post a Comment

BBM3410/18 : KALENDAR 2019

Assalammualaikum dan salam sejahtera. Hari ini aku nak kongsikan hasil daripada aku belajar membuat kalendar menggunakan Adobe Photoshop. Al...