Saturday, November 3, 2018

BBM 3410/18 : TUGASAN TETAP TUGASAN

Assalammualaikum dan salam sejahtera semua. Jumpa lagi kita disini.

Hari ni aku nak kongsi sikit tentang tugasan Prof yang mewarnai setiap minggu-minggu aku di sini. Pada minggu kelapan ni, kami semua ditugaskan untuk mengambil gambar di kampung. Itu kalau kita balik kampunglah. Kalau ada yang tak balik tu, bolehlah ambil mana-mana gambar yang ada asalkan ada gambarnya.

Aku dan rakan-rakan perlu post 10 gambar di laman Instagram dan mestilah mengaplikasikan teknik-teknik yang kami pernah belajar sebelum ni.

Lepas muat naik gambar tu, kami kena ingat juga hashtag-hashtag macam biasa cuma ada penambahan la... Contoh dia :

Kapsyen (apa-apa je)
Kapsyen dari buku 200 Quotes
mention : @drnormaliza
hashtag/tanda pagar :
#BBM3410
#ProfDrN
#200Quotes
#Minggu8
#Kampungku
#kelakar

Tujuannya adalah untuk memudahkan pencarian di laman Instagram tu jeee....

Nak tengok tak gambar-gambarnya??

Ada bawah ni. Meh tengok..


Sempena Deepavali minggu depan, banyak kolam boleh dijumpai di pasaraya.


Abah aku yang istimewa.


Bawak abah aku jalan-jalan.


Pemandangan di Jalan Pahang KL. Kononnya ni birds eye view lah kan..


Neslo Ais Tabur satuuuu!!!

Aikkk... Kata ada 10 gambar? Mana lagi 5?? (Mesti terdetik dalam hati korang gitu dak??

Kalau nak tengok lagi, bolehlah melawat IG aku. boleh cari n.shuhada_mohdazhar dan tengok yang ada hashtag #Kampungku

Okaylah, kita jumpa lagi di lain masa dengan lain cerita. Moga cuti anda diserikan dengan warna-warni keluarga yang tersayang. 

Salam sayang, 
Shuhada Azhar.


No comments:

Post a Comment

BBM3410/18 : KALENDAR 2019

Assalammualaikum dan salam sejahtera. Hari ini aku nak kongsikan hasil daripada aku belajar membuat kalendar menggunakan Adobe Photoshop. Al...